Start
Przepisy na starcie. Na prawym końcu startu zawsze stoi RC czyli komisja regatowa na której siedzi sędzia główny i ekipa. Na lewym pin z flagą lub motorówka z flagą. Na trasie pływają sędziowie i wlepiaja żółte kartki osobą łamiącym przepisy. Procedura startowa: Najpierw wywieszona zostaje flaga pomarańczowa, czyli ostrzeżenie, od której mamy czas 4 minuty do procedury startowej. Na 5 min flaga najczęściej flaga klasy (Optimist) ale jeśli są większe regaty, kiedy trzeba podzielić zawodników na grupy to flaga jest albo O albo flaga koloru grupy. Wtedy zawodnicy przywieszają danego koloru wstążkę w jakiej są grupie. Na 4 min wywieszona zostaje flaga I (lub bardzo rzadko P) i potem na 1 minute ściągnięta zostaje flaga I i od tego czasu obowiązuje falstart. Jeśli wyjedzie sie na falstart w ciągu minuty do startu ma się OCS chyba ze okrąży się jeden koniec startu i się wróci. Jeśli większość grupy wyjedzie na falstart tak że nie da się spisać wszystkich numerów zawodników to wywieszona zostaje flaga ,,generał" i procedura puszczona jest od nowa. Najczęściej RC wywiesza wtedy czarną flagę kto wyjedzie przez ostatnią minutę na falstart to nawet jeśli się potem wróci dostaje się BFD (black flad discwalification). DSQ, OCS, BFD dodają duża punktów (liczba zawodników +1) i jeśli oprócz nich ma się jakiegoś doła w wyścigu na nie ma szans na dobre miejsce w regatach :( Ponieważ wyniki są liczone systemem małych punktów, ma się ich tyle jakie miejsca miało się w wyścigach, dodaje się je i po 4 wyścigach odrzuca się najgorszy wynik. To chyba wszystko o przepisach.
Subskrybuj:
Posty (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz